poniedziałek, 28 marca 2011

Bilu - bilu czyli balonik

Postanowiłam spisywać słówka, za pomocą których,  
Franio już całkiem sprawnie się z nami porozumiewa :).
To będzie taki inny  - na bieżąco aktualizowany-  post :).
TANEK - FRANEK      TANIO - FRANIO      TANIU- FRANIU :)
Baa - wiem, że mi nie wolno ale i tak to robię ;)
Ba - kosz na śmieci, basen ( w zależności od okoliczności :) )
Ba,Baln - basen
Baba - babcia
Banann - banan
Bani - Betoniarka
Bumbum - bumku - auto i chce wyjść na spacer :)
Bua, buła o0[- bułka
Biliubilu, bale - balonik
Bije - bluza
Boba - bomba  = przesikany pampers :)
Boda - woda
Buń - butu - buty
Daje - daj mi to, chce to
Dudu - dziecko... :)
Dinda - winda
Gogo, jaje - jajko
Gogo - jabłko, mandarynka
Gulu-gulu lub Goga - szczoteczka do zębów
Góla - góra
Koko - kotek - miu- kot, oraz inne zwierzątka (ale tylko te fajne :) )
Kaka - gołąb, wróbel, kruk, ciastka chrupki...
Kalo - Karolek (kuzyn Frania)
Kaje - kawa, filiżnaka do kawy
Kameń - kamień
Klllucze - klucze (z akcentem na "cz")
Kulku - kulki, porzeczki inne małe,kuliste przedmioty :)
Lala -  manekin...
La, la, la - muzyka
Lee - mleko (ale tylko to od mamy :)
Leka - lekarstwo
Lulu - idziemy do spania, jestem spiący
Lolo - telefon
Łoł-łoł - pies
Mama, mam, mami -  mama
Mi - mój
Mimi - misiu
Mi mami - moja mama :)
Mi mimi - mój misiu :)
Molo - samolot
Meko - mleko
Niam, niam - jedzonko 
Nionio - nos
Nunu - nie wolno!
Pann - Pan
Pana - piana
Pale - parówka
Pańni - Pani
Papa - pa pa :)
Papiś - Papież
Pati - patyk
Pepe - pępek
Pika - piłka
Piii - picie
Pipa - Świnka Peppa ;)
Pije, pije - kaki - generalnie coś do pisania, rysowania na kartce
Pale - parówka
Pomi - pomidor
Pojeki, kulki - porzeczki
Polko - na spacer
Tata, tataaa, tadi-  tata
Tale, tali - talerz
To! to! to! - podaj!, daj mi to!
To! tem! - chcę to!, daj mi to! 
----------------------------------
Kowa-muuu - krowa
Koni - koń
Kokoko - kura
Palka kopie dziemie - Koparka kopie ziemię
Palka kopie dule - koparka kopie dziurę
Dua dula - duża dziura
Tata lala bum - auto ?taty? w którym gra muzyka... :)
Boda kije - broda (taty) kłuje 
kecik - krecik
Bytla łoło - Bystra - pies babci i dziadka 
Koku - Krokus - kot babci i dziadka
Kalu - butu - kalosze

6 komentarzy:

  1. no nie wiem Elu jak Ty, ale ja wszystko zrozumiałam! zatem Twoje tłumaczenie wydaje mi się tutaj rzeczą zupełnie zbędną;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem, rozumiem :), choć początkowo czasami trudno mi było zrozumieć Małego Słowotwórcę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O co chodzi z tym pępkiem? Wydaje mi się że wiele dzieci wypowiada to słowo dość szybko,jest dla nich ważne.Dlaczego,co ten pępek ma w sobie?:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie, o co chodzi? Franek przezywa teraz istną fascynację swoim pepe. Swoim i naszymi... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. u Mateuszka było to samo, tyle że teraz na topie jest mój łokieć - porównuje ze swoim i śpi z podwiniętymi rękawami w bluzeczce, chodzi za mną jak cień i łapie za łokieć - tuli się do niego i z nim często zasypia...heh :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieciaki i ich pomysły są niesamowite... :)

    OdpowiedzUsuń